vad handlar detta om?


var precis inne på Tyra Sjöstedts blogg darios.se och såg bilden från ett tidningsurklipp som handlar om att överdommaren på en tävling, som Nellie har berättar om själv, har sagt sig bli dödshotad och därför funderar på att polisanmäla Nellie för kränkning?
Nellie har inte nämnt ett enda namn i bloggen utan har bara berättat om vad hon upplevde på en tävling!
Inga namn togs upp över huvudtaget!
Sen att människor har kommenterat det inlägget hit och dit om att överdommaren borde hänga sig eller liknande det är inte Nellies fel? Och tittar man igenom kommentarerna på det inlägg där Nellie berättar om vad hon var med om på hennes och Bellmans sista tävling så är det INGA negativa och otrevliga kommentarer där! Alltså har Nellie tagit bort alla dessa kommentarer, antagligen för att det ser otrevligt ut, men också i respekt för den dommaren som var med i inlägget, fortfarande inga namn nämnda!

Förstår mig inte på detta då vi har yttrandefrihet här i Sverige och iom att hon inte nämnt några namn så ska det inte komma ut såhär?
Mordhotat? Don't think so!
Sen visst, överdommaren kan ha känt sig träffad på många olika sätt, men samtidigt av det man läser på Nellies blogg så var det fel agerat av äverdommaren att hantera situationen så som Nellie beskriver den.

Sådant man kan lära sig av, men inte anmäla utan anledning?
Näe, hur han/hon har tänkt här undrar jag!

Jag vet absolut ingenting om vad som egentligen hände den tävlingsdagen då Nellie kände sig orättvist behandlad, men jag har läst Nellies inlägg ang. detta och tycker att överdommaren hanterar det fel och att tidningen Ridsport gör helt fel i att publicera den artikeln!

Det är nog inte bara jag som ifrågasatt denna artikeln, så förhoppningsvis så kan vi få en förklaring utav tidningen Ridsport om hur dom tänkte och vad för informationskälla dem använt sig av.

Dagens seriösa inlägg blev detta!
Säkert inte en enda person som kommer orka läsa igenom det, men kände för att skriva av mig lite då jag blev sjukt arg och typ chckad över artikeln i Ridsport!

LÄNK TILL INLÄGGET PÅ NELLIEBERNTSSONS BLOGG: http://nellieberntsson.se/2012/08/26/ridsport-ponny-cup-finalen-2012/#comments
BILD TAGEN IFRÅN TYRA SJÖSTEDTS BLOGG DARIOS.SE
KLICKA PÅ DEN FÖR ATT KOMMA TILL DARIOS.SE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0