Det där med att söka jobb

Har behövt ett jobb rätt så länge nu och har sökt ett och annat, men har inte fått något pga att jag går i skolan fortfarande, jag har inget körkort och jag är inte 18 än.
Men det är väl bara att fortsätta söka i guess!
Ska söka på ålderdomshemmet som min syster jobbar på! Kunde tydligen få jobb på korttidsboendet. Så ska söka där! Hade även tänkt att söka något eller några jobb på Friskis&Svettis! Har ju jobbat där innan och tyckte att det var helt okej :) Var ju dock tvungen att sluta då jag flyttade till Karlstad.
Åh i Karlstad så jobbade jag ju som telefonförsäljare, sjukt bra lön, underbara chefer och riktigt rolig utbildning! Sen att det var mindre kul att ringa till folk som inte förstod svenska eller ringa till familjer där det var barn som svarade och vägrade ge ifrån sig telefonen till deras föräldrar så att jag kunde få prata med dem! haha, inte lätt när det är svårt!
Men det är faktiskt ett jobb jag rekomenderar, om man gillar att prata i telefon och få prata med nya människor varje dag, för det var sjukt kul! Och en grym erfarenhet!
Funderar på att jobba där nästa sommar? Hade vart sjukt värt! Bo på sommarstugan eller hos någon kompis och jobba där! Så värt det!

Synd bara att det var Karlstad och inte Göteborg!
Finns ju "telefonförsäljarföretag" att jobba på här i Göteborg också, men det är tydligen inte alls samma förutsättningar där som hos JRM!
Kan vara värt att kolla upp det? Får se hur det blir!
Jobb ska jag ha denna hösten i allafall! ;)

babblar på om onödiga saker nu känner jag... haha! Som vanligt ungefär... måste fixa mig nu så slipper jag stressa!

XX
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0