MEDRYTTARE OCH NÄSTAN TRE TIMMAR I SKOGEN

Har äntligen fått en ny medryttare till min lille kärlekshäst!
Den nya tjejen heter Louise och är supertrevlig! Riktigt duktig också! Bestämd och orädd, precis det som behövs!

Igår red jag och Louise ut, i två timmar och 45 minuter, UNDERBART!
Jag red på stallets travhäst Zeb och Louise red Mendez!

Åh Zeb alltså! Vilken underbar häst ! :love:
Han  gick i form, han jobbade på som bara den, han travade snyggt och samlat, sen så när vi skulle galoppera så travade han istället, hihi ^^
(han startas fortfarande i trav och monté)

Men när Mendez sprang iväg som en kanon i galoppen så hängde Zeb inte med i traven så han fattade galopp han också, och DET mina goda vänner, DET gick undan! helt underbart! :D

Vi hoppade över massor utav diken också!
Åh de finns ju ett dike som är ganska brett som kommer efter galoppbanan och det diket, det har jag försökt få honom över sen jag köpte honom iprincip! Åh igår med draghjälp utav mig och Zeb så hoppade han och Louise över!
Helt underbart att han äntligen kom över det !
Innan när jag försökt få över honom så har vi haft draghjälp, men det har inte funkat alls!
Så jag var riktigt lycklig igår när det funkade! 

Mendez var helt genomsvettig när vi kom tiillbaka till stallet, haha, så otränad ^^
Så idag lär han vara ganska mör i kroppen ;)
Men det gör inte så mycket. Jag är svullen i halsen och har ont i ryggen som en sate, för ajg var hos läkaren/kiropraktorn igår, och han knäckte ju till, drog och vred på ryggen så att det skulle bli bättre, och det blev det ju, men iom att jag började använda myskler jag inte längre är van vid runt om i ryggen så var det kanske inte det smartaste att rida så länge igår? hihii ^^
Men det var det värt ;)
Dock så är jag påväg att bli sjuk också! Är svullen i halsen, snuvig och nyser hela tiden, sköönt!
Men det är inte så farligt med en förskylning, så det är lugnt :)

Ska vara hemma idag från skolan och plugga, har ett mål på att göra klart två uppgifter i samhäll och två uppgifter i bransch- och servicekunskap!
Skönt, skönt, skönt!
Åker till stallet när jag är klar med de två första, så kan jag longera eller skritta ut en sväng idag!
Borsta bort lite päls osv ^^

In i pluggdimman så hörs vi senare!
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0