HOPTRÄNING

GUUUUUD VAD JAG ÄR LYCKLIG!

Min häst var så fruktansvärt fin idag!
Blev dock bara videos som var uppochner, hahaha, men jag kanske kan lägga ut dom ändå?

Först så red jag ut skogsrundan bakom stallet, ca 20 minuter, llite trav och lite galopp!
Mendez blev dock rädd för något så han tvärvände åh jag gled snyggt av och hamnade på sidan, haha! snyggt! ;)

Han var galet stressad och på tårna hela vägen från skogen till paddocken, så kände att det kanske var något att skita i det där med hoppträningen?
Men jag red i paddocken en stund, mycket trav i nedsittning. Jobbade sjukligt mycket på formen och på tempoväxlningar i alla tre gångarter.
Efter det så blev det lite skrittbommar och vidare sedan på travbommar.
Höjde upp bommarna till ca 20 cm och trav "hoppade" några gånger innan mamma höjde upp till 50 cm på nästan alla hinder.

Hoppade nångra gånger och det blev bara bättre och bättre fär varje gång. 
Snygga galoppfattningar och fina språng över hindren.
Dock var han, som vanligt, lite för het mot hindret men jag tycker ändå att han var lugnare än vanligt!
Helt otroligt bra häst jag har :love:
Höjde sedan upp ett räcke till 60 cm (det hade tidigare legat på ca 40) och det blev lite för mycket för honom, haha, så det blev stopp två gånger där, men sänkte det igen till ca 50cm och då hoppade han, med brutalt mycket skänkel och väldigt mycket smackningar hihi ^^
Sen höjde vi till 60 igen och då hoppade han helt utan problem! 
Satte sedan upp en oxer (som han aldrig har hoppat innan) och han hoppade utan att ens titta!
Första försöket och han flööööög över ! Lyckliga lyckliga jag!

han blev riktigttrött mot slutet så han rev sista två hindrerna, men han var duktig ändå ♥

Helt klart nöjd med dagens träning! Mer än nöjd faktiskt!
Har en målsättning att komma över 1 m som delmål och sedan har vi ett slutmål att kllippa en 1.10 bana utan problem!

Med denna positiva känslan så tror jag starkt på att vi kommer klara detta iår!
Bara fortsätta träna så är vi där så snart så att man knappt kommer hinna reagera!

OH HAPPY DAYS!

Ska jag slänga upp några uppochnervända videos ? hihi :love:
PUSSPUSSPUSS

Kommentarer
Postat av: Cicci

Jaaa!!! visa film :P man kan ju vända på datorn ;)

2012-05-13 @ 19:58:54
URL: http://cicciflodberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0