DÖDA DJUR SOM BARNPROGRAM?

Vartfan är världen påväg?
Sitter åh letar jobb, så ser jag den här annonsen: 

Jag mena, VAD I HELA HELVETET TÄNKER SVT MED?
Ett jävla barnprogram om DÖDEN?
Och att det dessutom är DJUR inblandat som är ungarnas bästa vänenr när dom är små (tycker dom iaf, vet inte om det är så ömsesidigt alltid, haha)
Men i allafall... Vilken förälder vill att deras barn ska lära sig om döden, när dom är typ 3 år? Allvarligt talat!?
Tänk de ungarna som har en förälder, ett syskon eller någon annan närstående som har dött?
Lite jobbigt för föräldrarna då asså, haha!
Seriöst, jag fattar inte vart världen, eller rättare sagt, vart SVT är påväg!
Jamena, har ni sett programmet Biss och Kajs? 
Det är en kisstråle och en bajskorv som berättar om  kroppen? 
tacka vet jag Evas somamrplåster! Det var ett BRA program! Man lärde sig, och det var varken barnsligt eller snuskigt på något sett!

Snacka om att dagens samhälle har dubbelmoral.
Man låter inte barnen säga fis, prutt, bajs, kiss osv. Men lik förbannat så är det okej att undervisa med dessa ord ? Hur tänker man då? Inte alls skulle jag säga.
man ger ju de stackars så skitungarna dubbla budskap genom detta. Samt att det är motbjudande och riktigt barnsligt . SVT har ju alltid varit den kanalen med de bästa, mest lärorika barnprogrammen, men nu, nu är det mer en barnslig kanal med dagisbarn, och kvinnor med 50 års kris som styr och ställer.
catroon network, nikelodeon, disney chanel osv, alla de kanaler som (ofta, men inte alltid) är avskydda utav föräldrarna pga att det är onödiga program och barnen lär sig inge på de.
Eller gör dom det? Ozzy och Drix till exempel, ett program om kroppen som går på CartoonNetwork, ett kanonprogram! Jag hade hellre låtit mina barn titta på det än ett jävla kissochbajs program?

Näe, usch för dagens SVT! 
Tummen upp och cred till de kanaler som kan köra NORMALA BARNPROGRAM som är lärorika och bra för ungarna UTAN att innehålla kiss och bajshumor.
Skärpning SVT! på riktigt alltså. 

Känner att det blev ett redigt romaninlägg, men jag blev riktigt förbannad när jag såg annonsen. Fyfan säger jag bara. Fyfan!
jag är ju egentligen inte särsilt insatt i barnprogram, haha iom att jag inte längre tittar på det ;) Men lite koll har jag allt! Ojah!

That's it folks! 
BYE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0