från värme till kyla

Vilket underbart väder det har varit idag!
Åkte till stallet runt 12 tiden, syster och jag. Vi köpte med oss lite pickninckmat till lunch och satte oss på stallplan åh myste!
Satt i bara T-shirt utan att frysa! Underbart att våren är påväg!
Efter att ha lunchat med frallor, yoghurt och bonaqua så gjorde vi iordning Mendez för lite träning!
Provade nya schabraket och lindorna, provade även det rosa reflextäcket jag fick på EuroHorse mässan!
Hade tänkt att ta kort, men glömde av det, hehe..
Kan ta kort på fredag kanske? :)
Vi vandrade bort till paddocken och jag började longera lite.
Då med sadel på för att se lite mer exakt hur den ligger på Mendez. 
Tog efter en stund av sadeln och longerade i lite högre travtempo. Vilket han verkligen behöver!
Såååå mycket energi!
Blev väldigt mycket bockningaer och hopp åt alla håll och kanter, söthäst :love:
Tänkte släppa honom i paddocken så att han skulle få springa av sig rejält, men en av grannhästarna står i en rasthage pga en skada och hon började såklart springa när Mendez sprang runt och fjantade sig.
Så han fick bocka av sig lite åh leka runt en liten kort stund bara innan jag tog in honom och longerade ytterligare en stund!
Om man bortser från allt knas han sysslar med så var han jättefin idag!
Fina övergångar från skritt till trav, trav till galopp, galopp till trav osv!
Mjukt och fint!
Efter stallet så åkte vi till Ica och handlade lite kvällsmat! och en redbull :love:
Så längesedan jag drack det :o Mums mums! ;)
Sprang bort till stationen och väntade på bussen en halvtimma, åkte hem och ja, nu sitter jag här i mina ridkläder och bloggar!
Ska duscha och ta på mig myskläder för att seda städa iordning i huset och äta!
En helt okej bra dag helt enkelt!
Dock så är det brutalt kallt ute nu! Helsjukt kallt! Visst, det är bara februari, men lite kvällsvärme kan väl vädergudarna bjussa på? ;)
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0